Zoeken in deze blog

zaterdag 1 juni 2019

2019-06-01 | Het begint!


Jaaaaaaa,'t is begonnennnnnn.......

Jippie, 05:00 uur 1 juni 2019, onze blonde Schotse doos (lees First Lady (roepnaam Jazz) van de Knibbelfarm) denkt een kuil te kunnen graven in 't hoogpolige kleed dat hier in onze kamer bij de heer en mevrouw De Haan ligt. Ze studeert voor wekker. Nog even ingedommeld, maar om 08:00 uur echt eruit. Het avontuur roept! Eerst het gebruikelijke ritueel, wegwerpwashandje, minimale make-up (da's al een hele shock voor mij), pilletjes, diclofenac gel, Gewohl voetcreme (je bent "oud" en je wilt wat) en hup in de bermuda, shirt, sokken en schoenen. Lets start!


Ja, het begin, direct al later dan gepland. Ja, gepland door mij, de controlefreak herself. Maar het is geen wedstrijd zeg ik tegen mijzelf, ik kom gewoon iets later aan. Net voor mij vertrekt ook een dame alleen, na afscheid genomen te hebben van haar partner die haar een fijne tocht wenst. Een tijdje zie ik haar in de vlakke verte voor me lopen, dan beginnen de bochtjes en blijf ik voor de zoveelste keer staan om weer een foto te maken en verlies haar na de brug uit het zicht. Lekker denk ik dan, want ik loop graag in m'n uppie. Gewoon even het Remi gevoel, "alleen op de wereld".




Ik nader Eenrum, daar tref ik mijn bezemwagen, mijn rots in branding Gerbrand en ons "vee", Mister Bojangles of Scottish Rose (Bo) en zijn eega Jazz. Lunchen moeten we tenslotte ook.
Tot zover lekker gelopen, prachtig weertje weer, zon, wind, mooi weids  landschap met prachtige luchten. Ook andere Pieterpadters wisten het terras hier te vinden. Daarna ben ik ze ook niet meer tegengekomen en op de route naar Winsum liep ik weer lekker alleen. Via een fietspad langs het water loop je de brug over en bereik je Winsum. De kikkers kwaakten mij vrolijk tegemoet en hadden het duidelijk net zo naar het zin als ik. Via smalle steegjes loop je het leuke dorpje binnen en daar zat mijn gevolg al lekker op het terras mij te verwelkomen. Einde etappe 1: Pieterburen-Winsum, precies 12.174 meter gewandeld met zo'n 21 graden. Dit was er één voor op de sloffen (wat jij Brigitte?😊), morgen een stukkie veder.


 

5 opmerkingen:

  1. De kop is er af; succes Jolanda!
    Gr. Johan en Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor hoe jij schrijft , je bent ook van alle markten thuis. Ik kijk uit naar je volgende blog. Succes en slaap lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo de kop is er af. Het grote avontuur is van start! Heerlijk genieten jootje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om weer te lezen nu ik zelf ook het Pieterpad (niet aan 1 stuk) loop.

    BeantwoordenVerwijderen