Zoeken in deze blog

zondag 2 juni 2019

2019-06-02 | De warmte tegemoet



Wat brengt de dag........


Vandaag etappe 2, 19.6 km Winsum - Groningen. De weersverwachtingen zijn helemaal Jolanda proof, 28⁰C-29 ⁰C. Lekker in de zonnebrandcrème en gaan!

Bijna 20 km loopt toch weer net even anders dan de 12 km van gisteren. Zeker bij hogere temperaturen. Nou loopt anders....., vergt iets anders denken en een andere instelling. Voor mij hé, ik praat voor mezelf.
Begint direct al lekker, omleiding. Grote gele borden, maar daar loopt Jolanda gewoon aan voorbij 🙂. "Zou ik er echt niet langs kunnen?" Ik heb me bij het Graafschapspad vorig jaar ook tussen hekken gemurwd, dus wie weet.
Nee, dit keer echt de gele borden volgen. Okéeee.....
Maar Pieterpadters, let op, de gele borden waren op de bon in Winsum en diegene die er staan weten niet altijd precies hoe ze moeten staan. Lang leve de gpx!




   


Wat is er zoal te doen tijdens het wandelen? Ik kijk vooral goed om me heen en geniet! Heel belangrijk. Maak best veel foto's, sta dus regelmatig even stil, al fotografeer ik ook wel tijdens het wandelen. Ben tenslotte wel een vrouw hé, ik kan multitasken. Verder denk en bedenk ik veel, ik reken en ik tel. Tja.... je moet toch iets 😃. En om dan even terug te komen op bovenstaande 20 km, ik bereken tijdens de eerste stappen al hoeveel kilometer ik ga lopen voor ik rust. Wanneer de benenwagen weer aangezwengeld is na de rust, begin ik opnieuw, wanneer stop ik, eet ik, thee, terras...... etc. etc. etc. Reken altijd uit hoe laat ik ongeveer aankom op de eindbestemming en hoeveel kilometer per uur ik gelopen heb. Jaha, dat wandelen is zo relaxed nog niet 😄. Ik ben er soms knap druk mee.

   


De route vandaag was best veel asfalt. Nou... ook beton was rijkelijk aanwezig. Een geheel nieuw fietspad (lees 6 maanden oud) leidde om een boerderij en toen was ik ff van het padje. Wit-rode markering rechtdoor na de boerderij, maar ook op de schuur van de boerderij wit-rood. Mijn kant, jouw kant..... ja wat? Gelukkig snel opgelost en direct weer lekker praatvolk, de boer himself. Jonge gast nog en wat hem betrof mocht ik kiezen. Zo fijnnnnnnn, over de boerderie dan maar.
Heel veel beton verder, wat wel een mooie route was, langs het water, schaapjes op het droge, ik in de rust! Bankjes waren schaars, maar deze was voor MIJ! De kikkers kwaakten erop los, zonnetje hoog aan de hemel, windje in de haren en genieten maar.



Natuurlijk waren er meer mensen op het idee gekomen te gaan lopen en zo werd ik ingehaald door een jong stel die de pas er aardig in hadden. Nou loopt men al snel harder dan mij hoor.
Ik wist dat er een omleiding was en heb ze daar attent opgemaakt. Gelukkig stond het nu goed aangegeven en gelukkig, nog meer beton onder mijn voeten door.

Einde beton, brug over en even mijn bezemwagen mijn kant op laten komen om samen te picknicken (lees mueslibol en lauwe aquarius).

Mijn Swiffers 💕

Na de lunch richting Groningen, nog zo'n 6.5 km te gaan. De weg daarnaar toe was best mooi, langs het water. Dan ga je rechts het asfalt weer op, ook nog best mooi. Lekker weer maakt al gauw veel goed bij mij! Maar dan loop je Groningen binnen.... wat een saai stuk en dan begint voor mij het afzien. Dus gaan we maar weer tellen...... liedjes zingen (in m'n hoofd, anders wordt ik nog opgepakt ook). Heel veel "Er zaten zeven kikkertjes........." verder, het Noorderplatsoen.
Daar wordt Groningen weer mooi! Goed, de laatste kilometers naar het station en dat was weer een etappe. 21 kilometers erbij. Nog maar 24 etappes te gaan.



   



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten