Zoeken in deze blog

vrijdag 21 juni 2019

2019-06-21 | Eindelijk.... weekend


We kletsen er wat af

Wat een heerlijk slaapplek in Groeningen. Ik had een kamer-keuken met twee aparte bedden. Gezellig ingericht, maar ook met huisdieren helaas. Die heb ik eerst maar eens knock-out geslagen met de land/fietskaart van de provincie Limburg Noord (geloof ik). Da’s natuurlijk het nadeel wanneer je wat verder buitenaf iets huurt en zij het raam open hebben staan, want per slot van rekening wil men frisse lucht. Ja, daar heb ik nog net gebrek aan na 340 km (volgens de wegwijzer) in de buitenlucht. Goed, ik ga op jacht! Terwijl ik mij gesetteld heb op bed, denkt vlieg één, hmmmm bruine benen. Dom dom dom beest! Flats, dat was één 😊. Na een half uurtje ongeveer liggen er drie te spartelen op de grond en nummer vier zit verdwaasd op de sitetable. Die blijven wel rustig vannacht na zo’n zware avond.


Prima ontbijtje samen met mijn Belgische mede-logéés. Belgisch aanhoren is net als een beetje doof zijn (bij mij hé) heel goed luisteren wat er gezegd wordt. En dat om 7:45 uur. Mijn iPhone is dan nog niet eens op dag-helderheid-modus. 
Goed, wat zullen we eens doen vandaag?


Ik moet nu eerst naar Vierlingsbeek op de PP-route zien te komen. Ik heb dus een klein stukkie PP verruild voor een rechtstreekse routepunt. Qua kilometers doet het niets. Die kilometers zijn vandaag veel en meer dan eerst gepland. De route is deels verlegd en van 21,5 naar 23,1 km gegroeid. Zo knap 🙃👣.
In Vierlingsbeek is de Plus, Nice! Kreeg zelfs een mini blikje 0% bier gratis bij de kassa. Ik hou niet van pils, maar wacht maar tot ik echt dorst krijg 🍻.
Mooie route het dorp uit en zo kom ik in een mooi natuurgebied met bos, akkers en nog meer tuffels (zie blog gister voor uitleg). 
Bankjes zijn ook hier schaars en het eerste Café wat Guru aangeeft is nog gesloten. Zo jammer! Volgende dan maar, want al heb ik zelf genoeg bij me, een echt toilet moet ook door mij af en toe bezocht worden!


Het Pelgrimshuis wordt het. De naam en het reclamebord spreken mij wel aan.
Na twee cappuccino’s en wat schrijfwerk arriveert er een mede-pp-ster, Karin. We kletsen wat, zij loopt van zuid naar noord in verschillende etappes. Graag zou ze ook in één keer doorlopen, maar ze is cameravrouw en haar werk staat het nog niet toe.


Via een parallelpaadje langs de drukke spoorlijn, verlaat ik de bewoonde wereld. Het bos wacht. De nodige eikenbomen omzeil ik maar waar mogelijk, daar ik wel wat beestenesten heb zien hangen. 
Het stevige zandpad en het loof-dennenbos gaat over in een zandverstuiving (Boschhuizerbergen). Met de herinnering aan het Balloërveld nog vers in mijn geheugen, maak ik mij gereed voor wat komt. Maar 't wordt een makkie 😀, of ben ik inmiddels zo gehard?
Van het ene bos het andere in, samen met een mede-PP-er. Praatvolk 😊.
Meneer was ooit lang geleden al begonnen en nu was het tijd te finishen. Twee weken heeft ie ervoor uitgetrokken om dus ook volgende week op de berg te eindigen. Al weet hij niet zeker of dat ‘m gaat worden i.v.m. de tropische dagen van volgende week. Ja zeg......



De Rosmolen. Gepland om te pauzeren. En zo geschiedde. Mijn chocoladecroissants van de Plusmarkt hebben tot hier aan mijn grote vriend gebungeld, nu gaan ze eraan. Lekkerrr, ga ik vaker doen 🙃.
Schoenen even uit, voeten even luchten en zo toch maar even mijn hakken intapen. Dat heb ik vanochtend niet gedaan. Mijn Action blauwe tape is op dus ben ik verder gegaan met Hansaplast sporttape. Wel eens geprobeerd af te knippen met een Zwitsers zakmes met één goed functionerende linker (!) hand? En als dat gelukt is en het al niet dubbelgeplakt is, moet het nog op/om/aan mijn hakken. Dat ging ‘m vanochtend niet worden. Nu in de herhaling. Maar gelukkig, BB zit inmiddels in de trein en wat heeft ze bij zich? 👍



Terwijl ik alles opruim om te vertrekken komt het stelletje dat even verderop op het gras zat aanlopen en begint een gesprek. Ze zijn nieuwsgierig welk pad ik loop, hoe, waar, waarom. Best gezellig hoor alleen lopen, altijd aanspraak, altijd leuke, geïnteresseerde, vriendelijke mensen.
Wanneer ik het pad vervolg lopen er net twee dames richting de Rosmolen en even later achter mij. Wanneer ik weer eens iets op de foto zet zijn zij de koplopers geworden. Maar even later raken zij in gesprek met iemand die daar met z'n auto staat en ben ik weer de voorgangster. En dan volgt er een omleiding. En die heeft mijn laatste gpx niet verwerkt, oeps wat nu? Na overleg met mijzelf, geheel tegen alles in, gewoon mijn gpx volgen. Hoe eigenwijs kun je zijn?! 😶



Ja dan sta ik even later voor een bouwput en is het echt onmogelijk dit pad te nemen. Rechtsomkeer en dus wel de omleidingsbordjes volgen. Allemaal extra meters. En dan lopen de dames ook weer voor mij. Dan kom ik ook nog een bord ijs voorbij, halt! Alle dames denken hier hetzelfde en we raken aan de praat. Na het lekkers erin en eruit, lopen we even samen op mijn gpx en enkele wit-rode markeringen om weer op route te komen. En het lukt ook nog 👍(let op; mist markeringen).
Ik besluit iets rustiger te stappen, heb al heel wat kilometers in de benen en wens hen een fijne dag en tot later. 
Met enige regelmaat treffen we elkaar onderweg weer. Helemaal leuk wordt het wanneer we door een weide moeten waar koeien lopen en die vonden ons meer dan leuk. Ze sprongen een gat in de lucht toen we langs kwamen. Enkele gingen in de achtervolging zelfs. De dames pakten elkaars hand, vonden het spannend vermoed ik 😀😉.



Via verschillende dorpjes, naald- en loofbossen en bosjes, zandverstuivingen en schouwpaden beland ik in Swolgen. BB 
(Bikkel Brigitte) zit al uren op het terras op mij te wachten. Misschien is ze al mooi dik en niet bang 😂🍷, ik zal het meemaken. Fijn dat ze dit weekend meeloopt. Fijn wanneer mijn benen eigenlijk niet meer verder willen.
Op het terras van Bej Ber hebben we heerlijk gegeten en toen op naar ons slaapadres. Voor mij een verrassing, want Brigitte moest het regelen dit weekend. Nou, da’s gelukt 😊. Wat een verrassing 😮😮😮!


De avond ontspannen afgesloten op ons privé terras en ik ben goed verzorgd. Ik hoor alleen wat geklaagd over de vele ruimte die ik in beslag neem 😂🤣😂🤣.
Wordt nog wat de komende dagen.


P.s. Manlief is on party, Kat van huis..... Dus foto’s en links volgen z.s.m. 

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat het goede nachtrust was, want met zuslief kan het nogal eens hilarisch zijn. 💋 voor jullie huisfrits

    BeantwoordenVerwijderen